LexGo

Loyens & Loeff Luxembourg S.à r.l.



Adres:
18-20, Rue Edward Steichen
L-2540 Luxembourg
Luxembourg
URL: http://www.loyensloeff.lu

Loyens & Loeff est un cabinet d’avocats indépendant ‘full service’ offrant des conseils juridiques et fiscaux aux entreprises, aux institutions financières et aux autorités publiques. La collaboration intensive entre avocats, conseillers fiscaux et notaires positionne Loyens & Loeff de manière unique sur son marché de prédilection : le Benelux. Sur le plan international, Loyens & Loeff est un conseiller renommé en matière de droit fiscal (dont impôts et TVA), de droit des sociétés, de marchés financiers, de marchés des capitaux, de financements transfrontaliers, de private equity, d’immobilier, d’énergie, de droit européen, de droit administratif, et de droit du travail. Nous encourageons la coopération de nos spécialistes au sein d’un même cabinet, ceci permettant de traiter les différents aspects d’un problème sous différents angles. Cette synergie de compétences constitue un avantage certain pour nos clients.

Orientation internationale
Loyens & Loeff compte 1.600 collaborateurs dans le monde entier, parmi lesquels 800 experts juridiques et fiscaux dans six bureaux du Benelux et onze bureaux situés dans les principaux centres financiers internationaux. Pour tout projet à caractère international, Loyens & Loeff entretient des relations étroites avec des bureaux d’avocats et de conseillers fiscaux renommés en Europe, en Moyen Orient, aux Etats-Unis et en Extrême Orient. Loyens & Loeff peut ainsi offrir à ses clients du monde entier des conseils de haut niveau. Le cabinet est ainsi en mesure de gérer efficacement des affaires tant nationales qu’internationales et d’en assurer le suivi.

Solutions pragmatiques
La culture de Loyens & Loeff est caractérisée par : un sens profond de l’indépendance, un esprit d’entreprise, un service de haute qualité et une grande implication dans les dossiers. Notre communication ouverte et directe constitue le fondement d'un environement informel et créatif. Celui-ci stimule la recherche de solutions pragmatiques à des questions juridiques et fiscales complexes. Loyens & Loeff accorde une attention soutenue à la formation de ses jeunes stagiaires. L'accent est également mis sur l'acquisition de nouvelles compétences par tous nos collaborateurs et sur la création d'un cadre de travail attrayant et stimulant. Ceci permet à Loyens & Loeff d’attirer de jeunes talents et d’assurer la qualité de ses services.

Aantal juristen of advocaten :

110


Functie :

Lawyer
Legal Counsel
Support


Gebieden :

Banking & Finance
· Securities, listings
· Financing
· Securitisations
· Banking law
· Capital markets

Commercial & Litigation
· Commercial law
· Litigation
· Insolvency
· Real estate
· Labor law
· Intellectual property
· Administrative law
· Insurance law

Corporate
· M&A, Corporate law
· Commercial law
· Insurance law and regulatory
· Real estate

Investment Management
· Real estate
· Private equity & venture capital
· Hedge funds
· Public funds (UCITS and UCI)

Tax
· General tax practice: International, domestic and EU tax law
· VAT
· Personal tax and wage tax
· Tax litigation
· Transfer pricing
· Tax compliance:
· Corporate and income tax returns, VAT returns


Regio :

Grand Duchy of Luxembourg
Other



Recruiter :

Mrs. Cécile Arrecgros (Human Ressources)
Tel: +352 466 230
Fax: +352 46 62 34
cecile.arrecgros@loyensloeff.com

Manager :

Mrs. Véronique Hoffeld (Partner)
Tel: +352 466 230
Fax: +352 46 62 34
veronique.hoffeld@loyensloeff.com

Mr. Pieter Stalman (Partner)
Tel: +352 466 230
Fax: +352 46 62 34
pieter.stalman@loyensloeff.com

Pers :

Communications & Marketing department
Tel: +352 466 230
Fax: +352 46 62 34
info@loyensloeff.lu

Geen vacatures

Michael Schweiger appointed Local Partner, Financial Regulatory practice continues to grow
01/07/2020

Loyens & Loeff Luxembourg is delighted to announce the appointment of Michael Schweiger as Local Partner, Banking & Finance, as of today

Read more

Loyens & Loeff Luxembourg strengthens its Litigation & Risk Management practice in merger with local law firm
15/01/2020

Loyens & Loeff Luxembourg is happy to announce that the founding partner and the entire team of Martin Avocats, a Luxembourg-based law firm, has joined the Litigation & Risk Management practice of our firm, on 1 January 2020.

Read more

Loyens & Loeff Luxembourg boosts its leading investment management practice
09/01/2020

Loyens & Loeff Luxembourg boosts its leading investment management practice with new  partner, counsel and senior associate appointments.

Read more

Loyens & Loeff Luxembourg appoints five partners
07/01/2020

Loyens & Loeff Luxembourg appoints five partners, four counsels and twelve senior associates

Read more

Optional deferral of the EU Mandatory Disclosure Directive reporting obligations
25/06/2020

On 24 June 2020, the Council of the European Union (the Council) adopted an amendment to the Mandatory Disclosure Directive ((Directive (EU) 2018/855) the Directive) allowing EU Member States an option to defer by up to six months the time limits for the filing and exchange of the reportable arrangements.

>Read more

CJ rules Luxembourg fiscal unity regime infringes EU law (B & others)
16/06/2020

On 14 May 2020, the CJ delivered its judgment in case B and Others v Administration des contributions directes (C-749/18). The Court concluded that the Luxembourg fiscal unity regime, which still now separates vertical and horizontal fiscal unities, is contrary to the freedom of establishment.

>Read more

Termination fees often subject to VAT
15/06/2020

Following a ruling of the CJEU, termination fees in the event of early termination of a contract are often triggering VAT. Especially in B2C-situations, were the customer does not have a right to recover VAT, such VAT is likely to result in a significant VAT burden for businesses.

>Read more

The impact of the COVID-19 crisis on cross-border commuting and the residence status of individuals: some remarks
04/05/2020

On 3 April 2020, the OECD Secretariat issued its analysis on tax treaties and the impact of the COVID-19 crisis. The guidance deals with (a) concerns related to the corporate residence status (place of effective management

>Read more

Click here to see the ad(s)

LexGO Network