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Linklaters LLP (Luxembourg)



Adres:
35, Avenue John F. Kennedy PO Box 1107
L-1011 Luxembourg
Grand Duché Luxembourg

Luxembourg is world renowned as an international financial and business centre. Currently 155 banks and 208 other financial service providers from 26 countries have established in Luxembourg, employing together over 35,000 professionals. Over 10,000 investment fund structures and portfolios with promoters from 42 countries manage assets of more than €1.9 trillion between them. Major corporates private equity houses from around the globe use Luxembourg as a base for group holding and financing, respectively for acquisition purposes. All the major finance and corporate players in the world act in and transact through Luxembourg. Luxembourg is one of the most stable countries in the world to do business in and its lawyers enjoy a great reputation for independence and innovation. Clients of Linklaters in Luxembourg benefit from local practices built up over decades, combined with the strength and advantages of a global firm. Located in the financial district of Luxembourg, Linklaters LLP's Luxembourg office provides the perfect environment to deliver high quality top of the market legal services with a client focussed and result oriented approach.

Functie :

Lawyer
Support


Juridische hoofdgebieden :[ infos ]


Civil
Tax
Litigation
I.P. | I.T.
Corporate | Commercial | Economic
Social | Work
Other


Regio :

Grand Duchy of Luxembourg
Other



Recruiter :

Geen Contact

Manager :

Mr. Patrick Geortay (Managing Partner)
Tel: +35226088232
Fax: +352 26 08 88 88
patrick.geortay@linklaters.com

Pers :

Mrs. Véronique Cioli (Business Development and Marketing Manager)
Tel: + 352 2608 8226
Fax: +352 26 08 88 88
veronique.cioli@linklaters.com

Geen vacatures

Audrey Bertolotti rejoint la pratique Droit du Travail du cabinet Linklaters Luxembourg
01/07/2019

Linklaters Luxembourg renforce sa pratique Droit du travail avec l’arrivée de Audrey Bertolotti comme « Consultant and Head of Employment ».

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Douze nouvelles promotions au sein de Linklaters Luxembourg
30/04/2019

Linklaters LLP Luxembourg a le plaisir d’annoncer la promotion, effective au 1er mai 2019, de 12 avocats

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Linklaters : le bureau de Luxembourg annonce la nomination d’un nouveau Counsel
29/10/2018

Emmanuel Avice est nommé Counsel avec effet au 1 novembre 2018.

Emmanuel a rejoint l’équipe fonds d’investissement de l’étude en 2006.

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University of Luxembourg and Linklaters Develop Legal Tech Compliance Tool
01/10/2018

The University of Luxembourg’s Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SnT) will collaborate with law firm Linklaters to develop automated Legal Tech

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The EU Commission publishes proposal to develop an EU Single market for personal pension products
29/06/2017

How tackling in one go both the funding gap of the existing pension provisions, which has become a challenge due to the ageing populations in Europe and an increasing need for long-term investment to stimulate stronger and sustainable growth? 

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Nouveau cadre légal en matière de crédit hypothécaire
23/02/2017

La loi du 23 décembre 2016 relative aux contrats de crédit immobilier (la « Loi ») s’inscrit dans le sillage d’une directive européenne précédente sur le crédit aux consommateurs, transposée au sein du Code de la consommation, mais dont les dispositions ne s’appliquaient pas aux contrats de crédit hypothécaire. La Loi vient donc parachever ce régime, en introduisant un nouveau chapitre 6 sur les contrats de crédit immobilier dans le même code.

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La consultation du casier judiciaire par l’employeur à compter du 1er février 2017
01/02/2017

Par une loi du 23 juillet 2016 publiée au Mémorial n°154 du 4 août 2016 (la « Loi »), le législateur luxembourgeois est venu modifier profondément à compter du 1er Février 2017 les dispositions relatives au casier judiciaire, parmi lesquelles certaines intéressent tout particulièrement les employeurs, quels qu’ils soient.

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Country by country reporting (“ CbCR ”)
17/01/2017

Luxembourg adopted on 23 December 2016 the law on country by country reporting (the “CbCR Law”), implementing the Council Directive (EU) 2016/881 of 25 May 2016 amending Directive 2011/16/EU as regards mandatory automatic exchange of information in the field of taxation.

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